الثلاثاء، 26 أغسطس 2008

رسالــــه


.

لا تفهم شيئاَ مما تقرأ  

.
ليس يهم اليوم الفهم 


فالمفهوم اللامفهوم 

.
أو بالعكس 


لن يسألك أحد 

.
ما معنى قولك "...."! 

.
فالمفروض


ألا معنى للأشياء وللكلمات 

.
وإذا كانت للأشياء معان 


فالمفروض 


أن معانيها معروفة 

.
للحكماء لدايك  

.
وإذا كان الأمر كذلك 

.
فالكلمات "مسالك" 

.

والمفروض  

.
أنك تعرف 


والمفروض أخيراً ألا تسأل  

.
عن معنى قولك "..." 


هناك 7 تعليقات:

عين ضيقة يقول...

دى مش رسالة

دى توهة ياشاعر


ــــــــــــــــــــ

كل رمضان وانت طيب

مصطفى نوبى يقول...

عين ضيقه :

انا مقدر انها توهة
بينى وبينك قاصد

لانه كان فى موقف مضايقنى ومحبتش اعبر عنه بشكل غير لائق
فملاقتش انسب من الاحباط بتاع عمنا نجيب سرور

الظاهر والله واعلم
ان احباطات عصره هتتكرر لكثير من شعراء جيلنا


دوشت دماغك عارف

نورتى البوج بجد

ورمضان كريم

احمد الشاعر يقول...

الإحباط الـ(......) محبط

فليعبر من غير هوامش

دي وجهه نظري يا نوبي

ودمتم

Unknown يقول...

لم يعد شيئا يستحق الكلام

فكل الأشياء لا شيء

و لا شيء يستحق الكلام

:
:
أتمني أكون فهمت صح

ياسمين

مصطفى نوبى يقول...

احمد الشاعر:

انا محبط من ساعتها

بس فى حاجات كتيره ربنا يسهل وتفرحنا قريب

فاهمنى اكيد


وبما ان حاله الاحباط منتشره

فلتعبر بالسلامه
:)

مصطفى نوبى يقول...

عاقله على ارض الجنون :

والله يا ياسمين
التأويلات كتيره على اى حاجه فى وقتنا ده

اكيد لما كتبها نجيب سرور
ماكنش قصده على اللى انا قصدى عليه بالظبط

بس كانت نفس الحاله اكيد

ممكن يكون وصلك قصدى
ممكن موصلش بنفس المراد
المهم انه وصل

نورتى البلوج
واهله

بنت الماضي يقول...

ها؟
دي دايره مفرغه
انا دخت مع انها حته صغيره خالص بس انا فهمي على قدي اوي ففبركز اوي اوي وصدعت ...ودا شيء جميل على فكره :)
فرحه لمروري الاول في مدونتك
احتراماتي